Iklan itu.. Iklan ini..

23Jun08

Iklan oh iklan.. Aku dah mula menyampah dah dengan semua iklan dan kat TV ni.. Makin lama makin mengarut.. Yang paling aku fed up iklan untuk download barang ke handphone.. Wat semak je. ON itu.. ON ini.. Nak OFF pulak diorang tulis kecik² kat bawah TV tu.. Nak ON bukan main besar. Kalo boleh satu skrin TV nak letak.. Kesian la kat sesiapa yang melanggan menda alah tu..

Aku pernah kena sekali. Tapi aku x pernah melanggan pun.. Tetiba je tiap² minggu duit aku hilang RM3.. Uikz.. Pelik gak aku.. Tak pernah pulak aku langgan atau download ape² .. Calling Ringtones aku dah OFF kan.. Siapa² nak dengar lagu, download la mp3 sendiri.. Free je pun.. Tak pun beli album diorang.. Senang citer.. Tak ke sengal miss call aku semata² nak dengar lagu.. Ceit.. Tapi nasib baik la aku ni tau guna internet.. Boleh juga aku check log book kemana hilangnya kredit aku tu.. Say what..?!! Kredit aku ditolak oleh nombor 3****.. Bila masa pula la aku langgan menda alah ni..?? Mana diorang dapat no aku neh..?? Pe lagi, aku OFF je la.. Malas cakap banyak.. Lepas tu baru la xda dah RM3 haku kena tolak.. Stupido..

Bukan tu je, iklan² produk kecantikan kat TV lagi satu hal.. Aduhai.. Barang itu.. Barang ini.. Produk tu.. Produk ni.. Kalo dah start satu iklan, berduyun² iklan yang sama akan ikut keluar.. Dah la low kualiti punya iklan. Pulak tu iklan lagi lama dari cerita yang di tayangkan.. Cerita x sampai 5 minit, iklan pulak berjam-jam.. Esh.. Bukan aku nak tgk iklan, aku nak tgk cerita tu.. Hampeh..

~~Ape kata korang share sikit pasal iklan yg paling menyampah korang pernah tgk.. Ngehehe..

Tip n Tricks

Winamp

Kembali ke tip n tricks.. Sekali lagi tip n tricks untuk winamp. Korang nak tengok Llama head banging kat winamp x..??

  1. Buka Winamp in full mode.. ~~durh.. of coz.. Resize winamp biar nampak beat indicator tu.
  2. Pastu korang tekan Shift+Ctrl+Alt pastu klik kat tengah beat indicator tu.. (kan ada line kat tengah tu.. pastu ada satu bintik bulat.. klik kat situ ye).. Kalo x kuar jugak 2 ekor Llama tu.. klik je byk2 kali kat tengah² tu.. Make sure ada lagu tgh playing..
  3. Tada..!! korang dah ada 2 ekor Llama head banging kat winamp korang.. Haha..
Zemanta Pixie


19 Responses to “Iklan itu.. Iklan ini..”

  1. 1 d2z

    aku suka laa winamp tips and trick nih..hehe..beat indicator kat na weh.?

  2. 2 nikillas

    d2z : ada kan kat winamp tu.. tapi ko kena tarik winamp tu biar panjang.. kan ada beat indicator tu..

  3. eish…pak keen…same r kite…!

    mencik oo tengok iklan ON itu On ini…pastu yang produk2 kecantikan tu.. kalo ye pon wat la yang meyakinkan ckit..ni aku tengok pon tak berape minat nak try..

    lagi satu aku x suke iklan celcom yang baru ni…biru! biru! biru! kompem aku tuka cenel lain sampai abis iklan tu..

    lagi? nanti aku tengok tv balik aku catat!! lupela…

    papepon, aku agak suke tengok iklan mamee slurrp kari berapi yang terbakar2 ade bomba tu..haha!! cute lak aku tgok laki tu melompat kat bomba mase megi tu terbakar tu…kelakar giler..

    lagi satu, iklan mister potato yang orang melompat dalam tasik tu…sangat sengal..

    lagi, aku suke iklan yang ade nyanyi2 macam “oligo oligo oligo koko”
    ngan scott’s emulsion “scott’s emulsion membantu saya” opss lupe2..ngan iklan horlicks “ho ho ho”

    yang winamps tips and trick tu aku tak berani la nak try, dulu aku de wat yang ko kate leh transparent2 tu, tetibe error je…isk3x!!

  4. 4 syam

    aku paling menyampah dgn astro. dh lah kne byr mahal pastu boleh lak die taruk iklan. mmg cilakak!

    ps: first time ke sini. salam perkenalan bro

    cheers,

    syam @ http://aeropama.blogspot.com

  5. 5 nikillas

    ecah : banyak² iklan yang ada, iklan yang nyanyi² jugak yang jadi feveret hang ecah.. esh3.. alaa.. tu bukan trick tu yang masalah.. winamp hang tu yang masalah.. xpun PC ko tu.. cap ayam kot… kui3…

    syam : ha’a.. sekarang ni astro pun bukan main banyak iklan.. kita bayar tu sebab ape eh tiap² bulan..?? tsk3..

  6. best le iklan yang ade nyanyi2….aku pon join la nyanyi sekali…happy2 gitu!!

    amboi2 suke2 ko kate pc aku cap ayam ye…ko nye tu cap itik…buek3x!

  7. 7 d2z

    pc aku cap intel.. cooler master.. :P
    xleh aa weh winamp tips and trick tu..yang transparent tu berjaya dengan jayanya..yg nih lak xjd..penat aku klik..

    Iklan..
    aku x suka tgk tv sbb iklan..sbb tu aku suka torre*ent..xdak iklan..haha..iklan yang best mcm yang ada gadis cantik xpa laa..aku x kisah.. *lari*

  8. 8 Anysz

    alaa..biasela iklan murahann kann

    ramai gak yg bodo gie langgan..ngeng tol

    tapi x sume kot iklan camtu..

    hehehehe eklan meggi xpe

    tapi ade mawi,tlg off korang nye tv

    nyampahsss

  9. 9 hanep

    iklan bertimbun.. diorang nk untung lebey la tu….. nk cover ngan iklan.. huhu..

  10. 10 nikillas

    ecah : iklan yang nyanyi² tu sampai lekat kat kepala otak aku dah melodi dia.. nak buat camne.. dah selalu kuar kat tv..

    d2z uiks.. apesal semua orang buat x jadik eh trick neh.. salah guide ke eh..?? nanti aku try cek balik.. kalau aku ada connection selaju cahaya, akan ku torrent byk².. tapi………..

    anysz : murah je kan.. iklan mawi..?? silkygirl fantasia..??!! wall fantasia..?? fantasia situ.. fantasia sini.. ahaks…

    hanep : satu iklan dia caj ikut masa kan.. hurm.. kalo iklan tu meleret² panjang.. mesti bayar mahal tu..

  11. aku harap sempena euro dah abis ni…celcom nye iklan yg BIRU!! BIRU!! tu dah takde…eish…cam sengal je tgok iklan tu…

  12. 12 nikillas

    ooo eklan biru tu eh.. masa ‘wakil rakyat’ dia tu cakap “euro telah bermula” tu aku ngan adik aku sama² cakap.. “euro telah habis..!! maka botakkan kepala”

  13. 13 d2z

    aku suka iklan celcom yang discount 30% tu..rumah car kaler biru, date dengan monyet..haha

  14. haa…skrg dah de iklan mamee slurrp yang baru…yang slurrp dengan pek ais tu…kakakaka!! sian bomba tu tak pasal2 kene jage orang yang makan mamee…

  15. 15 nikillas

    d2z : sebelum dia cat rumah dia warna biru.. ko tgk satu rumah kaler oren.. kapet.. kasut.. bunga.. semua oren.. hahaha..

    ecah : ade ke..?? x tgk lagi la.. mesti kelakar.. JGN SLURP BERHAMPIRAN BARANG MUDAH TERBAKAR.. haha..

  16. asalammualaikum
    memang pon citer makin lamer makin kejap die punyer iklan lame giler..patutnyer berita pon x payah iklan x salah dulu berita mana ade iklan sebab isi berita kat tv3 2 semakin ckit bile tunjuk video sesuatu isu cam sukan kejap jer tunjuk..mana pergi nyer suruhanjaya yg berkaitan media tv nie ……….penah masa tengok mega movie kadg citer nak abis lagi ckit jer terus kluar nightline padahal lagi berape minit jer nak habis..lepas2 bile sambung 12.30 kejap jer tunjuk terus iklan hampir sepuluh minit…bayangkan 10 minit……kalu citer 2 panjang tetap lebih 5 minit..

  17. 17 nikillas

    razfiq : betul tu.. dalam berita pun sekarang ni dah diselitkan dengan pelbagai iklan.. siap sampai pembaca berita tu yang baca iklan tu.. esh3..

  18. iklan???
    hurm….
    salam singgah!!!

  19. Excellent article! We will be linking to this great article on our site.
    Keep up the great writing.


Leave a comment