Kerbau.. Ooo Kerbau..

16Jan09

Suatu petang di kuliah TITAS..

Dr. Ratna : Bahasa Melayu selalu sahaja dikaitan dengan alam.. Melentur buluh biarlah dari rebungnya.. Sikit-sikit lama-lama menjadi bukit.. Masuk kandang kambing mengebek, masuk kandang kerbau menguak.. bla.. bla.. bla……………..

Sallikin : Weih.. Kau pernah dengar bunyi kerbau tak..?
Hadi : Tak..
Sallikin : Aneee… Pernah dengar bunyi kerbau tak..?
Vinod : Tak..
Sallikin : Mung rajin dengar bunyi kerbau dok..?
Kimi : Dok..
Sallikin : (Heheheheheeee…….)

kerbau

~ Motif entry..?? Ingin bertanya.. Siapa pernah mendengar bunyi kerbau..
~~ Err.. Blakang rumah aku dulu ada kerbau.. Kerbau bukan kaler kelabu.. Tapi.. Mane dia pergi pun x tahu.. Hurmm.. 
~~~ Aku pernah dengar bunyi itu kerbau… 

20 Responses to “Kerbau.. Ooo Kerbau..”

  1. 1 at tahrel

    ada 1 kerbau bunyi nya..oink3!!!..itu yg pendek punya kot..hahaha..:))

  2. kerbau bisu..xda bunyi..lol

  3. Kerbau adalah binatang yg pendiam.. Mereka x suka wat kacau dengan bising2… x macam anjing yg asyik2 nak menyalak jer.. Kerbau kalu bercakap sama sendiri, mereka akan berbisik-bisik…

  4. hohoh…
    i got b for titas…
    hahahaha!!!
    well, try la bela kerbau..
    baru ko tau kerbau tu bunyi macam kucing atau macam harimau…
    ngee~

  5. skrg aku pun tertanya2 gak
    camna bunyi kerbau nih?

    p/s : blogku bertukar alamat utk seketika~

  6. so mcm mana bunyi dia?????? btw get well soon…

  7. 7 kuropii

    xpnah lak aq dgr bunyi kebau…tu kebau ke??nape slalu aq tgk kebau warne kelabu???sally dmam!!!cpat tlan sepapan panadol!!hahahahaa

  8. smaelz tulis..
    kerbau berbisik? hahaha apakah??

  9. aummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm..!!
    *tuh bunyikk kerbau…miahahah~*

  10. yg bunyik mooooo tu bukan kerbau

    p/s: lama tak komen ko.
    sbb ko tak komen aku.ehehe.
    tak de ah, aku boleh terlupa nak add blog ko dlm google reader aku.
    ko jgn lupa submit blog aku masuk google reader ko eh. kalau ko pakai ah.

  11. hahaha… kau ni cam kerbau betoi… opsss silap.
    tadek maksud demikian… sallikin… hang ni kejap tenggelam
    kejap timbul. hang sihat ka?

    tau tau jer dah keluar citer kerbau… awatnya? hang nak
    buat nasi minyak dah ke? nak tumbang kerbau… dok siap
    taney bunyik kerbau bebagai ni.. keh keh keh…

    ye la… ape ape pon.. wish you for a good luck.

    thanks~

  12. kobau o0o0 kobau…hensem kobau kamu ni eh sallikin….

  13. kobau…dek kobau….woooooo.`!

  14. kerbau bunyi mcm kerbau ler… blkg umah ni byk kerbau, aku tau dia bunyi camner

    ps:Mail kerbau camner lak..hoi bahaya dia ni kalau nampak pompuan :) nasib dah masuk lokap

  15. tu kerbau bro bela kat kg ke?
    mwahaha
    ape name die?

  16. at tahrel : itu bukan kerbau.. tapi badak kaki pendek.. haha..!!

    d2z : ade ke kate kerbau bisu.. esh3..

    smaelz : pandai la ko kerbau tu berbisik2.. Oooo.. sebab ko tgk mulut diaorang gerak2 tapi x kuar bunyi ek.. sebab tu ko kate berbisik.. Pergh.. Kalau gitu. kerbau ni pandai bergosip la ye..

    humbleandmodest : titas subjek wajib uni..!! haha.. aku pernah dgr la bunyi kerbau.. engkau pernah ke..??

    Adila : kat sana xda kerbau ke..??

    YAN^S : Hehehe.. Aku dah bagitau kau kan…

    Kuro : aku dah telah sepapan paracetamol dah..!!

    yonna : itu la.. adekah kerbau berbisik..?? jeng3..

    wada : oi..!! mane ko menghilang..?? kena kidnap ke ah..??? esh3..

    pak deen : eh.. aku langgan la ko nye rss feed.. tapi xda keluar pun kat aku nye google reader.. aku assume ko x update la.. kalo ade.. aku akan singgah.. MESTI..!! hehe..

    bro kreuger : adoyai bro.. Sekarang entahla.. Rasa nak menaip tu malas pulak.. entah kenape.. Sebab tu tenggelam timbul.. tenggelam timbul tu.. Ateeeeeee.. Aku pulak nak makan nasik minyak pulak.. ko tu.. bile lagi nak buat rombongan cik kiah ke pahang..?? haish.. haish.. Hohoho.. Kalo ajak aku pun.. bukan aku boleh pergi.. hehe..

    R4Z0R : kerbau.. ooo kerbau… kerbau tanduk panjang dinamakan..?? SELADANG..!!

    haritz : heeeeeeeeeeeeeeeh.. sape pulak mail kerbau ni..?? sedare ko ke..??

    loque : aku xde la bela kerbau.. tapi ada la kerbau merayap2 depan umah aku sampai masuk dalam pagar rumah.. Pernah tgk kerbau kaler cokelat atau putih x..?? hehe… aku pernah.. huahaha..

  17. aku slalu dgr bunyi org mengeluh..
    haha!

  18. humbleandmodest : org mengeluh wat pe.. haish..

  19. Mail kerbau adalah perogol bersiri yang amat termasyhur di Selangor

  20. 20 small business magazine

    Hi there, You have done an incredible job. I’ll definitely
    digg it and personally suggest to my friends.
    I’m confident they will be benefited from this site.


Leave a Reply

