NUMB3RS..

07Oct08

Check out this comic strip.. Amazing though.. Read it left to right one by one…

Click on image to see the larger version

10² + 11² + 12² = 13² + 14² …???!!!! 

~ Moral of da story.. Jangan fikir ko sorang je bijak.. Org lain mungkin lagi bijak dari korang..

~~ Er.. Aku baru tahu pasal equation unik ni..

Advertisements


20 Responses to “NUMB3RS..”

  1. gila la.. rumus menarik tuh.. xder pon anu yg pelik2..

  2. aku pun baru tau gak haha

  3. smaelz : itu la.. x perlu anu² yang pelik.. simple..

    zamz : ko baru tahu gak ke..?? hahaha.. same la kite ye..

  4. hahah!! very the unik la :D

  5. pening gler tgk soklan tuh…
    adoiiiiiiii…
    naseb baek aku xpandai…
    hehehehe *tetibe merendah diri.

  6. 6 d2z

    1+2+3 = 6 :p

  7. yonna : eh.. selamat datang… mmg unik kan.. hehe..

    hysham : wah ko kan.. lama x singgah sini kan.. hehehe.. pening ke soklan tu..??? aku pun tetibe jadi pening gak.. hahaha…

    d2z : WAH..!! BIJAKNYE..!! (tepuk²) :P

  8. hahahah aku pun baru tau……

  9. erm..mmg ak x bijak upenye..ak pon bru taw..hiks..

  10. hehe baru aku tau eq tu haha

    ye ye ramai giler org yg bijak2
    oleh itu, dok diam2
    org tanya soklan, jawab, org tak tanya, wat xtau je la WAKAKAKAK

  11. hoh! apekah comic ini. Aku terlalu blur di petang hari …. TT-TT

    Awwwhhhhhh *hangguk²

  12. oke sangat tapaham komik ni

    p/s- penulis komen ni bute english keh3

  13. macam-macam rumus menarik yg wujud. yang kau tunjukkan itu adalah salah satu darinye. simple tp amazing rite?

  14. tak paham…tak paham… aku skolah dulu tak pass matematik moden,
    cume addmath jer dapat A1… macam mane pon aku tak tau…
    Soalan atas tuh… tak paham ar… muahaha!!!

    Kreuger®

  15. KNizam : samelah kite ye.. XD

    aimZz : x bijak ke..?? alaa.. ko bijak pe.. aerospace engineer tuuu…

    Adila : Haha.. Berdiam diri adalah perlu di saat ketika kita blur.. Wat² pandai hanya memakan diri sahaja.. Menjawab bila di tanya soalan sahaja.. Ngiahahaha…

    Abah : Kenapekah..?? Abah.. itu..??!! Adeih..??!! Dah paham dah kan.. XD

    anysz : weih.. mane ko menghilang..?? dapat duit raye banyak² ko ilang ye.. buto la mato~~~

    aeropama : engko lagi la.. pakar dalam matematik.. semua menda di jadikan matematik.. tapi.. kalau tgk dalam rumus matematik.. baru nampak ape yang x nampak.. heeeh..???!!!

    kreuger : waaaaaaaaah.!! bro..!! mantap seh.. ADD MATH A1..!!! tepuk²… aku x dapat pun A1.. Aku dapat bape eh..?? (buat² lupe) Kenapekah x paham.. Ke saje² wat x paham neh.. :p

  16. aku x suke math..
    rumus2 ni pun aku mencik..
    haha

  17. haha…aku pon baru tahu gak pasal equation unik ni…menarik! menarik!

  18. owh…kak jie tak ambek subjeck math …
    ambek sains rumahtangga…so kita g soklan seterusnya

    ‘ raya ke-3 kak jie lalu Nibong Tebal, g Sg. Bakap – Jln Sempadan rumah Pak Ngah….fye , mak Kak Jie org Nibong Tebal.

    ooopss…ni kelas Geografi la pula!

  19. hehehe. best best. aku tatau gak. boleh masuk 10th wonders of the world ni. hehehe

  20. ezo : Tak suke math ye.. Huahuahua.. aku pening dgn rumus pelik2… adeih..

    Life4Hire : unik kan.. Haaa.. ramai baru tahu ni.. Ngeeee.. XD

    Kujie : Sains rumahtangga..?? X kan xde langsung math kot.. Huuhuhuhu.. Lorh.. Kat Sungai Bakap ke.. Dekat je ngan USM Nibong Tebal ni.. Kak Jie the Cikgu Geografi..!!

    Taukey : Waaaah..!! Otaimer blog singgah sini.. Terharu aku.. Banyak equation menarik yang ada kat dunia neh.. Tapi belum aku ketahui lagi.. Ngehehehe.. BTW.. USM block hang nye Blog.. Adeih.. Aritu x.. Sengal tol..


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: