Edisi Aidilfitri Siri 1

05Oct08

Cuti dah habis.. Semua org balik ke rumah masing².. Aku pulak.. Balik ke my sweet campus.. Sweet ke..?? So.. Sekarang aku nak citer pasal aktiviti raya aku pada permulaan syawal yang lepas.. Bersedialah dengan entry terpanjang aku buat abad ini..!! Ngiahahaha..!!!

Raya Pertama

 

Pepagi lagi dah bangun.. Takut terlepas semayang raya.. Malam raya sebelum tu aku terpaksa tido awal.. Sebabnye.. Aku selsema giler².. Perubahan iklim agaknye.. Sebab tu la bangun awal.. Bangun² aku tgk  kak long aku ngan adik aku dok tgh masak² kat dapur.. Papa aku plak tengah dok isi kueh raya dalam bekas.. Ngeeee.. Anak jantan ni..?? Tgh buat ape ye..?? Melaram baju raya baru.!! Hahaha.. Gambar kueh blur.. Hahaha.. Aku salah setting camera.. 

Lepas sembahyang raya di Majdid Mukim Kuala Pertang, aku, Papa aku, Kak Long ngan adik aku pergi menziarahi pusara Arwah Mama ngan Nenek aku di Tanah Perkuburan Baru Kampung Mia.. Inilah raya pertama aku tanpa mereka.. Then lepas tu kami pergi pulak menziarahi pusara Arwah Atuk aku di Tanah Perkuburan Kampung Keroh.. Al-Fatihah buat mereka.. Moga roh mereka di cucuri rahmat..

Kanak² riang dan sedara mara datang menyerbu rumah aku.. Muahaha.. Kanak² kat kampung aku ni suka sangat datang rumah aku raya² ni sebab bapak aku kasik duit raye kat depa banyak.. Mai rumah mmg semata² nak duit raye je diorang.. Makan kueh xmo.. Penat aku buat air.. Minum pun tak.. Esh3…

Petangnye plak.. Kak Nis pun sampai di rumah ngan suaminya Abg Yie ngan anak perempuan depa.. Hahaha.. Sampai je.. Apa lagi.. Sesi snap menyenap gambar family la.. Raya tahun ni beza la sket ngan tahun lepas.. Huhuhu.. Akak aku yang no 3 x balik raya tahun ni.. Tahun ni dia raya kat Kedah kampung belah suami dia.. Ok dalam gambar tu.. Yang kat belakang dari kiri Abg Yie, Kak Nis dan aku le tu.. Duduk kat bawah dari kiri Kak Long, Papa, anak sedara aku Insyirah dan adik aku Faatihah.. Tinggi nye aku.. Seb baik x kuar frame.. Haha..

Then.. Tetamu datang dan datang sampai la ke malam.. Malam tu tidoq awal.. Fenat seh.. Huhuhu.. Bawah ni koleksi gambar raya hari pertama..

 

 

 

Raya Kedua

  

  

Raya kedua dimulakan dengan sesi snap menyenap gambar di pagi hari.. Papa aku tu lawa kemain lagi berbaju melayu lengkap tu sebenarnye dia nak pergi rombongan khawin kawan dia.. Pergh.. Biru tuu.. Pastu aku ngan adik beradik yang lain plak pergi membuat rombongan cik kiah ke umah nenek belah arwah mama aku.. Sonok la ni nak pergi beraya.. Sampai je.. Tgk² nenek aku dah pergi beraya dulu dari kitaorang.. Dia xdok kat umah.. Pastu pi umah mak sedara.. Xdok gak..!! Pi umah bapak sedara.. Xdok gak..!! Nak pi umah sepupu.. Xdok gak..!! Esh.. Jam dah nak pukul 1.. Semua lapor.. Akhirnya.. Kami beraya dalam KFC.. Muahahaha.. Pastu balik.. Pergh..!!! Jalan dari Bandar Kuala Krai ke Kota Bahru JEM..!!! Seb baik ada jalan pintas.. Hoohoho.. berjaya melarikan diri dari JEM STRAWBERI itu..

Petang tu.. Mak sedara ngan nenek aku pun sampai umah aku.. rupa-rupanya nenek aku pergi beraya umah sedara dia.. Sedara dia nak kahwin.. Patut lerh.. Bapak sedara aku dari Johor pun ada datang gak petang tu.. Agak riuh rumah petang itu.. Aku x sempat nak snap² gambar.. Sibuk.. Sibuk.. huhuhuhu..

Raya Ketiga

Raya ketiga x da ape sangat.. Kami sekeluarga duk rumah je.. X ramai pun yang datang rumah hari tu.. Xde ape aktiviti menarik hari raya ketiga neh.. Nguhuhuhu.. Yang eksitednye.. Tetibe Kak Nis aku dapat panggilan telefon dari suami dia yang mengatakan dia eksiden.. X teruk sangat.. Org langgar belakang keta dia.. Lama gak nak setel.. huhuhu.. Aku plak.. Malamnye.. Dok printing notes.. Huahahaha.. Baru kalut nak print notes.. Hiah3.. Kena kemas barang.. Esoknye nak balik Penang..

Raya ketiga bersamaan dengan 3 Oktober 2008.. Ulangtahun hari lahir Arwah Mama aku ke 50..  Hurmm…

~ Tunggu edisi kedua besok..!!

~~ Ramai pakai baju kaler perpel tahu ni.. Tahun perpel ke..?? Jiran aku perpel.. Sedara mara aku perpel.. Kawan² aku perpel.. USM  pun perpel.. Ahaks..

~~~ Banyak gambar sebenarnye.. Tapi aku malas nak upload.. Huah3..

17 Responses to “Edisi Aidilfitri Siri 1”

  1. 1 kuropii

    mane p baju melayu ko raye kedue…
    hahahahahaha….
    rajin ko..
    nanti ah aq cerite raye aq…
    sok ade interview…cv x siap lg
    T_T

  2. 2 d2z

    bju raya aku = bju time kena jd pengapit masa abg aku kawin dlu = lebih kurang 2 thun ah~ haha..sob sob..

    budak2 mmg mcm tu..nk duit raya ja..tiru laa abg aku yg tere

    amek laa 80sen nih..share laa ek2..(budak2 tu 6 org) wahahaha..kejam tul

  3. huhu.. baju kurung merah?… ngeee

  4. baju melayu raya 6 tahun lepas kot yg aku pakai.. malas nak beli…kena bebel ngan mak aku sepam + xpotong rambut..hehe

  5. ngaa…oloh2 sweetnye dia pki pepel…ekeke…hensem jugak kamu ni yee nikillas…wahhh~~ ;P

  6. wahhh..meriah raya…jalan2 smbil makan jem ye..hiks..mesti besh..uhuhuhu

  7. waahahahaa….. memang panjang giler entri nih.
    berpinaw kejap nak menghabiskan… ekekekeke.
    Ceria sungguh famaly hang kan, Syok betoi… tapi aku plak???
    erm… nanti la aku release entri raya. Muehehehe~ kene kasik suspend sket.

    Ape-ape pon aku macam tadek mood nak memulakan kerja besok, surely orang
    ramai naik tren. Sebab depa dah perabis duit mase raya. So time ni la tren bertambah sesak.

    Lepas tuh ditambah la plak perkhidmatan LRT macam puaker tanah tak sudah… mati laa~

    Kreuger®

  8. kuro : raya kedua baju bese2.. malas nak pakai baju raya.. hahaha.. Aku bosan petang tadi.. xde wat ape.. aku taip la entry neh.. hehehehe.. aku interview minggu depan.. wohohoho..

    d2z : xpe.. xpe.. pakai je mana yang ada.. bukan wajib pun pakai baju baru time raya.. idok gitu..?? wahahaha.. giler kejamz… 6 orang kongsi 80 sen.. hahaha…

    smaelz : baju merah yang mane satu mael oi..?? ade ke kaler baju merah..?? kompius aku..

    Life4Hire : Hahaha.. aku serabut seh rambut panjang.. sebelum balik kampung aku dah potong.. trim lek lok.. huahahahaha.. panas rambut panjang neh.. ngeee…

    cik gayah : sweet ke..?? hensem ke..?? hauahahaha.. puji lebih2 ni ade makne ke neh..?? kuang3…

    aimZz : ha’a.. meraya sambil makan jem.. kedai banyak tutup.. x sempat beli roti.. ngiahahahahha…

    kreuger : wohooo bro.. ini entry panjang entah org nak baca ke x.. mesti berpinau mate readers nak bace.. aku pun bukan suka sangat nak wat entry pepanjang neh.. hehehe.. family ku ceria sebab selalu tgk ntv7.. Saluran ceria anda..!! hahaha… Nanti bile dah kerja.. bro jumpe balik ngan tren puake tu ye.. hahahaaa… sesak la nanti.. lagi2 lepas raye neh.. ngiahahaha..

  9. haha mmg sgt ramai yg pakai pepel

    kamu suma ni berpakat ek? NGIAHAHAHAHAHA :P

  10. Adila : Itu la kan.. Semua nak aje pakai perpel.. Kamu kaler ape ye..??? Kih3..

  11. selamat hari raya aidilfitri – maaf zahir & batin dr kak jie.
    masing² bergaya mcm model :D

  12. aku plak boleh tak sempat nak amik gambar2 makanan atas meja.
    sebab lapar giler lepas solat sunat tuh kan. hehe :)

    salam raye !

  13. Kujie : Selamat hari raya gak.. Itu la pasal.. Semua org nak posing ala² top model.. Hahaha..

    KNizam : Haha.. Bro.. Lepas je sampai umah.. x sempat nak makan eh.. Aku kena jadi waterboy.. Tukang wat air tuk tetamu.. Huhuhu..

  14. kwang3…kalo xde makna…xde nye aku muji2 kamu neh~~~wakaka ;P

  15. pjg betul entry ko ni..
    xpe..nnt aku wat entry lagi panjang berjela roti jala cicah kari daging..heh3..

    selamat hari raya beb..
    dah hari raya kelapan baru nk wish..huhu

  16. sian die kener selsema eh…aper2 pun Selamat Hari Raya..


  1. 1 Edisi Aidilfitri Siri 2 « NIKILLAS SWEET JOURNEY

Leave a Reply

