Al-Quran Dalam Bentuk Flash

27Mar08

Minggu pembelajaran dan pengajaran di USM kini hampir berakhir. Minggu depan sudah bermula minggu belajar bagi pelajar. Sekarang masa untuk ‘pulun’ habis-habisan. Final exam akan bermula awal April dan berakhir pada hujung April. Aku belum bersedia apa-apa lagi. Almaklumlah. Baru melepasi minggu kritikal bagi pelajar-pelajar elektrik dan elektronik. Segala mini projek dapat diselesaikan. Semua report dapat disiapkan. Segala test telah di jawab dan segala VIVA telah dilaksanakan. Alhamdulillah. Semua berjalan lancar. Hujung minggu aku nak enjoy sebelum pulun. Huhu.

Quran Flash Cover

Mungkin aku terlambat dapat info ini kerana baru semalam aku mendapat satu link yang di forward daripada roomate aku Borland. Bila aku buka link tersebut. Aku amat tertarik sekali dengan apa yang aku nampak. Al-Quran dalam bentuk flash. Subhanallah. Memang cantik designnya. Semuanya dihasilkan dengan penuh baik. Segala design yang dilakukan amat menarik bagi sesiapa yang menggunakannya. 

 Quran Flash Inside

Tulisan ayat di dalamnya memang dapat dibaca kerana begitu jelas tulisannya. Tidak dinafikan bahawa design di dalamnya seperti al-Quran yang biasa kita ada. Mungkin ia adalah hasil scanning daripada al-Quran biasa. Wallahualam. Namun aku amat tertarik dengan animasi penukaran muka suratnya. Sangat interesting dan kreatif. Ia seolah-olah kita membelek sendiri al-Quran tersebut. Bagi sesiapa yang berminat boleh membaca al-Quran secara flash di Quran Flash. Anda boleh juga mendonlodnya di sini. Titik.

No Responses Yet to “Al-Quran Dalam Bentuk Flash”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

