Berkurun

21Mar08

Haha… Dah berkurun aku tak update blog aku ni. Nak buat camne, aku buzy giler menjalankan tanggungjawab aku sebagai pelajar uni. Minggu depan plak minggu ter-busy buat aku. Ada 3 test, 1 presentation dan 2 viva. Aaargh. Report pula aku belum siapkan sepenuhnya. Viva x prepare apa-apa untuk aku cakap. Presentation aku main bantai je. Untuk test pulak aku belum bersedia apa-apa lagi. Mati aku kali ni.

 Bioshock

Entry kali ni aku tak tau nak cerita pasal apa eh. Oh, aku baru membaca review mengenai game BIOSHOCK keluaran 2K Games Australia. Agak menarik jalan cerita game bioshock ni. Game ni berkisar mengenai seorang mamat yang terhempas kapal terbang dan dia telah dihumban ke bandar dalam air (Rapture) yang penuh dengan makhluk-makhluk pelik hasil dari kajian-kajian bijak pihak saintis. Nak main game ni korang kena pandai memanipulasi barang-barang di sekeliling korang dan gunakan sebagai senjata disebabkan ammo senjata yang terhad. Korang kena bekerja keras untuk survive dalam game ni. Artifical Intelligent dalam game ini tersangatlah intelligent sehingga korang boleh gunakan diorang sebaran umpan dan sejata. Haha.. menarik bukan.

 Screenshot

Game ni mendapat banyak positive review dari banyak pihak. Game ni jugak menerima banyak anugerah international kerana mempunyai jalan cerita yang mantap dan mengandungi moral yang baik. Bukan it sahaja, ghraphic dan penataan CGI yang mantap terutama sekali pergerakan air yang seakan-akan live membuatkan game ini menjadi lebih menarik. Gambar yang smooth dah pergerakan camera yang mantap membuatkan korang teruja untuk bermain game ini. P/S: Laptop aku x support game neh.. Kena main kat desktop rumah je.. Sob3~~ 

No Responses Yet to “Berkurun”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

