Flash Entry Ep.01

01Mar08

High Blood Pressure

Aku mula terdetik nak masukkan entry ini selepas aku mejejakkan kaki ke Unit Kesihatan USMeng. Pemergian ku kesana bersama Hadi hanyalah sekadar untuk aku menemani dia kerana dia memerlukan khidmat nasihat mengenai matanya yang beberapa hari ini mengalami kemerahan dan kepedihan. Pada mulanya aku juga hanya untuk menimbang berat badan aku dan meminta multivitamin daripada unit tersebut. Tapi terdetik di hati untuk aku memeriksa tekanan darah aku kerana kali terakhir aku memeriksa tekanan darahku, aku dikatakan mengalami hypertension. Setelah diperiksa, aku terkejut dgn tekanan darahku. 130/70 !!! Itu susah tinggi bagi seseorang yang baru berumur 20 tahun. Pegawai kesihatan itu mengatakan bahawa aku bakal menghidapi penyakit darah tinggi suatu hari nanti. Wah..!! Bukan itu sahaja, aku turut di sound dengan cara pemakanan ku dan cara hidupku. Erm.. nampak gaya aku kena barubah….

No Responses Yet to “Flash Entry Ep.01”

  1. Leave a Comment

Leave a Reply

